Assortment Box Goldsmith - Holm Oak - Goldbox1044

Assortment Box Goldsmith - Holm Oak - Goldbox1044Assortment Box Goldsmith - Holm Oak - Goldbox1044Assortment Box Goldsmith - Holm Oak - Goldbox1044
32,00 EUR
incl. 19 % Tax excl. Shipping costs

Product No.:
Goldbox1044
Availability:
1
Wishlist

A stable folding box (which is also suitable for archives), full of fine wood sections, off-cuts, and undersized pieces. Ideal for jewelry makers, designers, or goldsmiths. But model builders and makers of smaller objects will find something in here to work with.


Stable cardboard box with following dimensions:
approx. 350 x 300 x 85 mm

Weight of the whole box: approx. 4.0 kg
Contained woods: Holm Oak
You will get the shown box!

The content is dry and can be processed immediately


Steineiche (Quercus ilex) ©User:Amada44Die Steineiche (Quercus ilex) ist ein immergrüner Laubbaum, welcher in der mediterranen Klimazone beheimatet ist. Im Mittelmeerraum ist er in Spanien, Portugal, Marrokko und Tunesien anzutreffen. Aber auch an der französischen Atlantikküste und im Gardaseegebiet ist er zuhause. Die Steineiche erreicht Wuchshöhen bis zu 25 Meter und wird bis zu 500 Jahren alt. Obwohl die Stammdurchmesser überwiegend schmal bleiben sind auch Durchmesser von 1,4 Meter möglich. Die Früchte der Steineiche, die Eicheln, haben bei der Zucht des Iberischen Schweins eine große Bedeutung und werden dazu extra in Hainen angepflanzt.
Das Holz ist hart, schwer und sehr dauerhaft. Es ist sehr dekorativ und deshalb für kunsthandwerkliche Arbeiten sehr begehrt. Außerdem ist es ein äusserst gutes Feuerholz, dazu aber selbstverständlich viel zu schade.

 

Your Question


Type of request:
your name:
Your e-mail address:
Your question or comment:
Please answer the following question:
What color is sun?
your answer:

 

Articles in this categorie 116 von 120